Diensten voor kinderen Diensten voor kinderen

Ukkepukdienst  en Kinderdienst

Sprankelende, belevingsgerichte diensten voor kinderen van 0 tot ongeveer 4 jaar, dat is het doel van ukkepukdienst. Tijdens deze diensten beleven baby’s, peuters én hun (groot)ouders/verzorgers een Bijbelverhaal met alle zintuigen. We vertellen het verhaal en zingen veel liedjes (op bekende peutermelodieën). Met deze vieringen maken jonge kinderen op een speelse manier kennis met de kerk en kunnen ouders elkaar op een informele manier ontmoeten. De diensten vinden ongeveer 2x per jaar plaats. Het is van 11.30 tot 12.15 in de Vlaswiek.
Ook voor de oudere kinderen organiseren we op deze manier 1 of 2 maal per jaar een leuke en gezellige dienst.
Deze diensten zijn leuk en toegankelijk voor alle gemeente leden

In het rooster voor de kerkdiensten kun je zien wanneer ze zijn gepland.

Kerk en schooldienst

Twee keer per jaar is er een dienst die samen met één van de twee christelijke scholen wordt voorbereid; afwisselend zijn De Spren-El en de Akker aan de beurt. De voorganger, de juffen en de kinderen kiezen een thema, en bereiden dit op school verder voor. Een wervelende, creatieve dienst waarin kinderen een grote rol spelen en de verbinding tussen school en kerk wordt gelegd.

Medewerking aan de diensten Medewerking aan de diensten
Op deze pagina zie je de commissies die meewerken aan onze diensten.

Sing en swing Sing en swing

Een Kerkdienst gewoon te saai of te ingewikkeld? Dan is deze dienst echt iets voor jou. En weet je….soms is het anders dan je verwacht! Laat je verrassen en kom naar de Boomhofkerk! In deze vlotte swingende diensten, staat uiteraard het woord van God centraal. We werken vanuit een thema en zoeken hier leuke liederen bij en heel vaak ook een muziekgroep.Tijdens de dienst wordt er veel gebruik gemaakt van filmpjes en beelden via de beamer, we zorgen voor een vrolijke ontspannen sfeer. de sing en swing diensten worden 3x per jaar georganiseerd.

Jeanet van Faassen

E-meeting E-meeting
Elke tweede zondag van de maand om 10.00  uur is er een E-meeting met uitzondering van de maanden juli, augustus en september. De E-meetings vinden plaats in het Kerkelijk Centrum De Vlaswiek.

Waar staat dan de E in E-meeting voor? Dat kan van alles zijn! Het kan Eenvoud, Elkaar, Emotie zijn, maar ook Evangelie, Eerlijk en Electronisch. Waar het om gaat in de E-meeting is dat jong en oud plezier beleven aan het geloof, dat je elkaar in een ongedwongen sfeer kunt ontmoeten, dat je actief bent en dat je zelf een bijdrage kunt leveren. Onder het genot van een kop koffie, thee of een glas ranja gaan wij aan de slag met een thema.
Dit doen wij middels filmpjes, liederen, een korte overdenking en een activiteit.
Alledaagse dingen en serieuze zaken worden vanuit  diverse invalshoeken belicht.
Je luistert en kijkt niet alleen, maar mag ook zelf meedoen.

Gerdinand Rougoor
emeeting@pggramsbergen.nl

Zendingscommissie Zendingscommissie
Hendrie Heijink         Voorzitter